۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲

آیت الله دری نجف آبادی:

جامعه نیازمند مفسران و معلمان قرآنی است

جامعه نیازمند مفسران و معلمان قرآنی است

اراک-خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: جامعه نیازمند مفسران و معلمان قرآنی توانمند است.

به گزارش خبرنگار مهر٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ صبح سه شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ٬ ترجمه و مفاهیم قرآن کریم استان مرکزی افزود: جامعه اسلامی نیازمند مفسرانی است٬ که در انتقال مفاهیم و آموزه های قرآنی توانمند باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای نسل نوجوان و جوان هزینه نیست٬ گفت: هر چه بیشتر در سنین نوجوانی و جوانی هزینه شود٬ سرمایه گذاری برای آینده جامعه شود.

اوقات فراغت بهترین فرصت برای انس با قرآن کریم است

امام جمعه اراک اوقات فراغت را بهترین فرصت برای انس نوجوانان و جوانان با قرآن کریم دانست و اظهار کرد: والدین و مربیان با راهنمایی و پشتیبانی دانش آموزان می توانند آنان را در مسیر موفقیت همراهی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی همچنین به تعطیلات نوروز و تابستان اشاره کرد و گفت: تعطیلات نیز فرصت طلایی برای اقشار جامعه در جهت پژوهش و تحقیق قرآنی است.

مدارس پیش حوزی ظرفیت مناسبی برای شکوفایی استعداد نوجوانان

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت مدارس پیش حوزوی٬ ادامه داد: این مدارس بستر خوبی برای حضور نوجوانان و انجام فعالیت های قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) همواره در راستای احکام الهی و فرامین دینی گام برداشتند٬ اضافه کرد: بزرگان دینی نیز رهرو راه ائمه اطهار (ع) بودند.

آیت الله دری نجف آبادی بر الگو گیری اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان از ائمه معصومین (ع) و علما و اندیشمندان دینی تاکید کرد و خواستار تلاش هر چه بیشتر ملت ایران در کسب علم و دانش و حرکت به سمت پیشرفت شد.

تجلیل ۲۳ نفر از مدیران موسسات قرآنی استان

در ادامه کارشناس مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: آزمون سراسری حفظ٬ ترجمه و مفاهیم قرآن کریم اردیبهشت و مهر ماه هر سال در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

علیرضا حاج علی بیگی ادامه داد: امسال نیز همچون سال های گذشته این آزمون با حضور عده کثیری از علاقمندان در استان مرکزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه 238 نفر به عنوان برگزیدگان این آزمون در استان مرکزی معرفی شدند٬ خاطر نشان کرد: از ۲۱ نفر از این تعداد به نمایندگی از مابقی برگزیدگان تجلیل شد.

حاج علی بیگی همچنین به تجلیل ۲۳ نفر از مدیران موسسات قرآنی استان در این مراسم اشاره کرد و گفت:  از 10 مربی برتر قرآنی نیز در این مراسم تجلیل شد.

 

 

کد خبر 2017294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha